Görüldüğü gibi Hiyal’in çocukları henüz ilköğretim düzeyinde okula devam ederken, kadınlar bu çocukların çalışacak yaşta olduğunu mersin bayan escort düşünmektedirler. Bu da kadınların henüz çocuk algılarının değişmediğini gösterirken, maddi olanaksızlıklar da kadınların bu konudaki eski düşüncelerini sürdürmesine ve çok eşli evliliklere neden olmaktadır. Bu örnekte de benzer bir durum söz konusudur, çünkü Hiyal’in evlendiği kaynının bir karısı daha bulunmaktadır. Çok eşli evliliklerin oluşmasına tek neden elbette ki bu türden evlilikler değildir. Görüşme yapılan kadınlardan Güzel ve Nasibe birbirleriyle kumayken, Halime ve Lalehan’ın da birer kuması bulunmaktadır. Bunun yanı sıra Türkan’ın da hasta olması nedeniyle mersin bayan escort bir kızının dışında başka çocuğunun olmaması, onun sürekli olarak eşi ve akrabaları tarafından kumayla tehdit edilmesine neden olmaktadır. Hakkâri’de bir erkeğin birden fazla kadınla evlenmesini Yalçın-Heckmann erkeğin ihtiyaç duyduğu sosyal ve ekonomik güç ile ilişkilendirmektedir. Ona göre birden fazla kadınla evlenen erkekler etrafta daha fazla tanınmakta ve çevrenin dikkatini çekmektedirler. Çok eşli erkekler kadınlar üzerinde hâkimiyet kurmayı başaran, birden fazla kadına bakacak ekonomik gücü olan erkekler olarak değerlendirilirken, bu özellikleri nedeniyle mersin escort vip de sosyal statü elde etmektedirler. Bu sebepten dolayı ya gerçekten bu güce sahip olan erkekler bunu gösterebilmek için, ya da evleneceği kadının ailesi aracılığıyla bu güce sahip olacağı için birden fazla kadınla evlenmektedirler. Ancak bu konuda kadınlar arasında barışçıl bir ortam yaratmanın da oldukça güç olduğuna değinen Yalçın-Heckmann zaman zaman birden fazla kadınla evli olan erkeğin bunu sağlayamaması nedeniyle diğer erkekler tarafından alay konusu yapılabildiğine değinmektedir. Yalçın-Heckmann’a göre çokeşlilik “özellikle erkek ideolojisi açısından şakalar, mitler ve hikâyelerden oluşan bir söylem bütünüyle sürekli gündemde tutulur”(2002: 301). Nezehat’in mersin escort vip eşi de kendisiyle yaptığımız sohbette bu konuda benzer bir yaklaşımda bulunmuştur. Birden fazla kadınla olan erkekle kendi aralarında sürekli şakalaştıklarını anlatırken ona, “işin zor, hepsiyle nasıl baş ediyorsun, zavallı,” gibi şeyler söyleyerek şakalaştıklarını anlatmaktadır. Bu konuyla ilgili son olarak ise şakayla karışık şunları söylemektedir: “O da hayalde kaldı, o da rüyada kaldı artık. Ha valla hayal oldu gitti. Çok eskide olan hayallerde kaldı.” Bunun üstüne Nezahat’in “getir istiyorsan” demesine karşılık olarak ise; “valla mümkün değildir, sen bırakmıyorsun. Şimdi mersin escort rus desen de evet, boşunadır” diye cevap vermesi, artık bu yeni yerlerinde çokeşle evliliklerin yapılamayacağının farkına vardığını göstermektedir. Bu ailelerde kadınların birbiri üzerine kuma olarak ve kadınların ölen eşin erkek kardeşiyle evlendirilmesinin/evlenmesinin yanı sıra “Berdel” adı verilen bir evlilik türüne de sık sık rastlanmaktadır. İlkkaracan (1998) “Berdel”i, iki aileden birer kadının evlenmek üzere aileler arasında değiş tokuş edilmesi olarak tanımlamaktadır. Görüşme yapılan kadınlardan Nasibe ve Güzel oldukça kalabalık olan ve bu türden evliliklerin hepsinin bir arada görüldüğü bir ailede yaşamlarını sürdürmektedirler. Nasibe ve Güzel birbirleriyle kuma olup çocukları, gelinleri ve torunlarıyla birlikte aynı evin içerisinde yaşamaktadırlar. Güzel mersin escort rus eşinin 3. karısıdır, ancak kocasının ilk eşi şu anda yaşamamaktadır. Güzel kendisinin kuma üstüne gittiğini bilmediğini, eşinin kendini kandırdığını söylemektedir. Güzel’den ailesi başlık parası almamış onun yerine eşi kendi kızını Güzel’in abisine vermiştir.